به گزارش استانسازان، بهرام سرمست، استاندار آذربایجان شرقی امروز در آیین کلنگزنی احداث پنج مدرسه ۱۲ کلاسه در تبریز، اظهار کرد: پروژههای مهمی در راستای نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی در حال انجام است و تبریز و آذربایجان به عنوان شهر اولینها و خاستگاه شیوه نوین آموزش، همسو با این جریان در حال حرکت بوده و امکان ندارد، نهضتی شروع شود و این استان با توجه به سبقه خود به سطح و جایگاه واقعی خود، دست پیدا نکند.
سرمست با اشاره به برخاستن شخصیتهای برجسته از استان آذربایجان شرقی در عرصههای متعدد به ویژه امور خیریه، بیان کرد: این استان، همیشه نقش آفرین بوده و شخصیتهای بزرگ و برجسته بیشماری از این خطه برخاستهاند که پروژه امروز نیز توسط اسماعیل برزگر (خیر) انجام شده و نشان میدهد که این چشمه همچنان جوشان بوده و این نهضت ریشهدار ادامه دارد.
وی، ساخت ۶۰۰ خانه بهداشت توسط ریاست جمهوری در دوره تصدیگری وزارت بهداشت و درمان و ریاست دانشگاه علوم پزشکی تبریز را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: به تاسی از تجارب آن دوران، پزشکیان به محض قدم گذاشتن در نهاد ریاست جمهوری، نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی را در آموزش و پرورش، شروع کرده و انتظار دارد این ویژه برنامه با جدیت توسط استانداران به عنوان نمایندگان دولت، پیگیری شود و انتظار میرود در این زمینه نیز جزو اولینها باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی، سیاستگذاری درستی به شمار میآید، تاکید کرد: هر ملتی در امر آموزش، کوتاهی داشته باشد، در توسعه نیز عقب میماند؛ بنابراین باید تمام همت خود را در امر مدرسهسازی و به دنبال آن، بهبود کیفیت آموزشی، به کار بگیریم.
سرمست، نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی را اقدامی از جنس آموزش و رشد با نگاهی دوراندیشانه عنوان کرد و افزود: در تاریخ آموزش و پرورش و دولتهای بعد انقلاب اسلامی که قبول مسئولیت کردهاند، کسی را سراغ نداریم که به اندازه دکتر پزشکیان، پیگیر امور مربوط به آموزش و پرورش باشد.
وی تصریح کرد: هدفگذاری درست است و اگر بتوانیم اهداف و امور تعریف شده را درست به جا آورده و حمایت خیران را جلب و نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی را مردمیسازی کنیم، بخش زیادی از مشکلات این حوزه برطرف میشود.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به خدمات بزرگ خیر مدرسهساز، کریم مردانی آذر و توجه ویژه او به مدارس دخترانه را به دلیل نقش دختران در تربیت نسل آینده و نقش کیفیت مدارس را مورد تاکید قرار داد و گفت: مدرسه با کیفیت و منظم، آثار تربیتی خود را خواهد داشت.