به گزارش استانسازان، مرتضی شکوهی، فرماندار ویژه تنکابن در نشست شورای اقتصادی مازندران در نوشهر، اظهار کرد: آزاد راه چالوس به رامسر شامل ۸۰ کیلومتر تونل و ۱۱ کیلومتر پل به سرمایهگذاری نیاز دارد؛ اگرچه ۹۰ درصد این سرمایهگذاری مقرر شد توسط کنسرسیوم متشکل از چند بانک تأمین شود اما با توجه به تجربه پروژههایی مانند بزرگراه تهران-چالوس و جاده الموت-تنکابن به قزوین بعید است این طرح در میان مدت به نتیجه برسد.
شکوهی بیان کرد: پیشنهاد مشخص ما این است بزرگراه تهران به چالوس و جاده ساحلی چالوس به رامسر تکمیل شود تا بار ترافیکی مسیر تهران به چالوس و چالوس به رامسر کاهش یابد.
وی با اشاره به فرصت پیش آمده از پسروی آب در سواحل مازندران، عنوان کرد: اکنون یک مسیر آفرودی از پلاک یک تا سنگچین در تنکابن ایجاد شده که نیاز به آزادسازی املاک ندارد و این ویژگی میتواند پروژه را با سرعت چشمگیری پیش ببرد.
فرماندار ویژه تنکابن خاطرنشان کرد: شهرستانهایی مانند عباسآباد و تنکابن این موضوع را در دستور کار قرار دادهاند، در تنکابن نیز قطعهای ۱۲ کیلومتری از ولیآباد تا شیرود در دستور کار است و همچنین ساخت پل چهارم چشمهکیله نیز شروع شده است و با هماهنگی بین سازمانهای منابع طبیعی، محیطزیست، استانداری و اداره راه امکان بازگشایی این مسیر وجود دارد.
شکوهی تصریح کرد: اگر شهرستانهای چالوس، عباسآباد و تنکابن روی این پروژه ساحلی متمرکز شوند و آن را به یکدیگر متصل کنند، مشکل ترافیک غرب مازندران تا حد زیادی مرتفع خواهد شد و قبلاً هم در دولتهای گذشته نظیر این پروژه با همکاری بخش دولتی و خصوصی آغاز شده بود اما به سرانجام نرسید.
وی تأکید کرد: پروژه مسیر ساحلی هم جاذبه گردشگری بالایی دارد و هم هزینههای آن به مراتب کمتر از پروژه آزاد راهی است که تونلهای زیادی دارد، این مسیر شدنی است، نه رویایی و با عزم جدی میتوان ظرف مدت کوتاهی آن را اجرا کرد.