کد خبر : 115775 تاریخ : 1404/2/9 - 11:30
فرماندار ویژه تنکابن مطرح کرد بهترین راه‌حل برای پایان معضل ترافیک در غرب مازندران ساخت جاده ساحلی است. فرماندار ویژه تنکابن با اشاره به مسائل متعدد اجرای طرح بزرگ آزادراه چالوس-رامسر، گفت: بهترین راه‌حل برای پایان معضل ترافیک در غرب مازندران ساخت جاده ساحلی است.

به گزارش استان‌سازان، مرتضی شکوهی، فرماندار ویژه تنکابن در نشست شورای اقتصادی مازندران در نوشهر، اظهار کرد: آزاد راه چالوس به رامسر شامل ۸۰ کیلومتر تونل و ۱۱ کیلومتر پل به سرمایه‌گذاری نیاز دارد؛ اگرچه ۹۰ درصد این سرمایه‌گذاری مقرر شد توسط کنسرسیوم متشکل از چند بانک تأمین شود اما با توجه به تجربه پروژه‌هایی مانند بزرگراه تهران-چالوس و جاده الموت-تنکابن به قزوین بعید است این طرح در میان مدت به نتیجه برسد.

شکوهی بیان کرد: پیشنهاد مشخص ما این است بزرگراه تهران به چالوس و جاده ساحلی چالوس به رامسر تکمیل شود تا بار ترافیکی مسیر تهران به چالوس و چالوس به رامسر کاهش یابد.

وی با اشاره به فرصت پیش آمده از پسروی آب در سواحل مازندران، عنوان کرد: اکنون یک مسیر آفرودی از پلاک یک تا سنگ‌چین در تنکابن ایجاد شده که نیاز به آزادسازی املاک ندارد و این ویژگی می‌تواند پروژه را با سرعت چشمگیری پیش ببرد.

فرماندار ویژه تنکابن خاطرنشان کرد: شهرستان‌هایی مانند عباس‌آباد و تنکابن این موضوع را در دستور کار قرار داده‌اند، در تنکابن نیز قطعه‌ای ۱۲ کیلومتری از ولی‌آباد تا شیرود در دستور کار است و همچنین ساخت پل چهارم چشمه‌کیله نیز شروع شده است و با هماهنگی بین سازمان‌های منابع طبیعی، محیط‌زیست، استانداری و اداره راه امکان بازگشایی این مسیر وجود دارد.

شکوهی تصریح کرد: اگر شهرستان‌های چالوس، عباس‌آباد و تنکابن روی این پروژه ساحلی متمرکز شوند و آن را به یکدیگر متصل کنند، مشکل ترافیک غرب مازندران تا حد زیادی مرتفع خواهد شد و قبلاً هم در دولت‌های گذشته نظیر این پروژه با همکاری بخش دولتی و خصوصی آغاز شده بود اما به سرانجام نرسید.

وی تأکید کرد: پروژه مسیر ساحلی هم جاذبه گردشگری بالایی دارد و هم هزینه‌های آن به مراتب کمتر از پروژه آزاد راهی است که تونل‌های زیادی دارد، این مسیر شدنی است، نه رویایی و با عزم جدی می‌توان ظرف مدت کوتاهی آن را اجرا کرد.