به گزارش استانسازان، مرتضی محمدزاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در آیین تکریم و معارفه مدیر امور شعب بانک ملی آذربایجان شرقی، اظهار کرد: در محاسبه میزان رضایت یا نارضایتی شهروندان، نظام بانکی جزو چند دستگاه اول کشور است و سهم بالایی دارد.
محمدزاده با اشاره به اینکه افزایش رضایتمندی مردم از سیستم اداری کشور نیازمند طرحهای نو و بازتعریف مأموریتها است، بیان کرد: نظام بانکی قواعد مشخص و مخصوص به خود را دارد و باید متناسب با تغییرات زمان، خود را با خواست مردم و شهروندان تطبیق دهد.
وی با اشاره به عنوان نمونه به بحث تضامین بانکی، تصریح کرد: بخش عمدهای از مشتریان بانکها را متقاضیان تسهیلات خرد تشکیل میدهند، اما بانک در مواجهه با این مشتریان، تفاوتی بین مشتریان خوشحساب و بدحساب نمیگذارد؛ در حالی که اعتبار مشتری باید سهمی در نزد بانک داشته باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم حمایت نظام بانکی از طرحهای اقتصادی و سرمایهگذاری در شرایط خاص ناشی از تحریمهای تحمیل شده بر حوزه اقتصادی کشور، خاطرنشان کرد: انتظار داریم که بانکها، در محاسبه سود خود و مشتریانشان، تنها نگاه مادی نداشته باشند و در جلب رضایت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی جامعه نیز سهم شایانی برای خود قائل باشند.
محمدزاده با اشاره به اهمیت توسعهیافتگی فردی در بحث توسعه، عنوان کرد: نظم و انضباط، اولین قدم در توسعهیافتگی است، اما این مهم، به صورت جزیرهای قابل تحقق نیست و همه اجزای نظام اداری و اجتماعی باید منظم باشند.