۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
نخستین پایگاه خبری تخصصی اخبار استانداران و استانداری‌های کشور

به بهانه برگزاری نخستین نشست ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین

تشکیل هر ستاد، نهاد، شورا، واحد یا قرارگاهی که بتواند اداره کشور را هماهنگ‌تر کند، در نفس خود تاثیرگذار و مهم است، اما از آنجایی که در کشور ما، تغییرات اغلب قائم به افراد است نه ساختار، بعد از مدتی به ناکارامدی می‌رسد؛ که البته امید است این سرنوشت در انتظار ستاد «استان‌های زاگرس‌نشین» نباشد.

استعفای استاندار مازندران از شایعه تا واقعیت؟!

امروز پنجشنبه در فضای مجازی استان مازندران خبرهایی منتشر شد مبنی بر اینکه سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران از سمت خود استعفا کرده است.

چند بار سند توسعه در یک استان نوشته می‌شود؟!

چند بار سند توسعه در یک استان نوشته می‌شود؟! آیا 10 سال وعده برای نگارش، تدوین و رونمایی سند توسعهٔ چهارمحال و بختیاری درست است؟ چه کسی باید درباره این نوع برنامه‌ریزی در استان‌ها پاسخگو باشد؟

مردم بیرم خطاب به استاندار و نمایندگان می‌گویند واقعا ۶۵ میلیارد تومان پول در کشور نیست که مشکل آب شرب منطقه بیرم و پنج بخش جنوبی فارس با آن حل شود؟

حاشیه‌ای بر متن جلسه استاندار با سرمایه‌گذاران

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در خبرگزاری‌ها گفته بود که شرکت‌های سرمایه‌گذار طرح‌ها، برنامه‌ها و ظرفیت خود را برای سرمایه‌گذاری در این استان همراه سابقه کاری ارائه کنند.

برخورد تند، انتقادی و حتی کمی بیشتر از آن، تخریبی و احساسی استاندار آذربایجان شرقی با مدیران آب و فاضلاب آذربایجان شرقی مورد توجه قریب به اتفاق رسانه ها، مردم و محافل سیاسی و مدیریتی استان قرار گرفت.

پایگاه خبری «استان‌سازان» با مجوز رسمی از معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... و با هدف اطلاع‌رسانی شفاف به‌طور تخصصی اخبار استانداران، معاونان استاندار، فرمانداران ویژه و فرمانداران و ... را پوشش می‌دهد.

استانداران رسانه‌ای / بخش نخست

بر اساس عملکرد دو سال گذشته می‌توان برداشت‌هایی در این مورد داشت که کدام استانداران با اهالی رسانه ارتباط بهتری داشته‌اند و کدام یک نتوانسته‌اند با رسانه‌ها تعامل خوبی داشته باشند. در این گزارش به برخی از مشخصه‌هایی که استانداران رسانه‌ای از آن برخوردارند خواهیم پرداخت

حمایت از «ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان»

«ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» یعنی ما روی شانه‌های تاریخ ایستاده‌ایم. دست‌مان در فرهنگ کوتاه نیست، در تمدن کوتاه نیست! غرور ملی داریم چون می‌دانیم کجای جهان ایستاده‌ایم

تغییر نکردن ساعت رسمی کشور و تغییر ساعت کاری ادارات به یکی از موضوعات مورد انتقاد این روزها تبدیل شده است. موضوعی که با رفت و برگشت‌های پینگ پنگی میان دولت و مجلس و تغییر چندباره تصمیمات، مانند ثانیه‌شمار سرگردانی میان عقربه‌هاست.

اختصاصی/

دو رویکرد در مورد وزارت کشور در دولت‌های مختلف وجود داشته است. یک رویکرد وزارت کشور را به یک وزارتخانه تقلیل داده که کار آن محدود می‌شود به دو وظیفه مهم در استان‌ها، اولین وظیفه هماهنگی دستگاه‌های اجرایی توسط استاندار و دومین وظیفه برگزاری انتخابات.

معاون وزیر کشور:

معاون اقتصادی وزیر کشور با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی استان بوشهر گفت: زنجیره ارزش خرما و میگو در استان بوشهر تکمیل شود.

جای مدیر نمونه فرهنگی که در هفته میراث فرهنگی (دو هفته قبل) از او تجلیل شد، زندان نیست!

کاهش بارندگی طی سال جاری در استان نسبت به ۶۰ سال اخیر بی‌سابقه است و شرایطی بحرانی را رقم زده است. حجم بارندگی در سال آبی جاری تا کنون ۹۴.۴ میلی متر است که این رقم در سال آبی گذشته ۱۴۱.۵ میلی متر بود.

آخرین خبرها