به گزارش پایگاه خبری استانسازان؛ فرهاد زیویار در جمع خبرنگاران بیان کرد: اطلاعات تیم مدیریتی و رسانههای شناسنامهدار استان اطلاعات بدون مبنایی نیست، به نقل از معاون وزیر راه، راهآهن کردستان ۷۸ درصد و راهآهن لرستان ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با اشاره به مشکلات حقوقی عدیده راهآهن لرستان بیان کرد: بروزرسانی مصوبه هفت تا هشت ماه زمان برد و زمانی که اصل مصوبه بنا شد در دستور کار قرار بگیرد و تبدیل به ابلاغ ۱.۲ میلیارد یورو شود، نیز یک سال طول کشید.
زیویار گفت: بر اساس مستندات وزارت راه و شهرسازی ۲۵ هزار میلیارد تومان قرارداد به منظور راهآهن لرستان منعقد شده است و قرارگاه خاتم نیز به عنوان مجری طرح به فعالیت خود ادامه میدهد.
استاندار تصریح کرد: قیاس این دو پروژه اصولا درست نیست چرا که پروژه راه آهن کردستان در زمان شروع دولت سیزدهم در مرحله ریلگذاری و ایجاد ایستگاهها قرار داشت.
زیویار ادامه داد: این در شرایطی است که راهآهن دورود -خرمآباد یکی از صعبالعبورترین مسیرها را داشته و نزدیک به یک سوم این پروژه را تونلهای طویل تشکیل میدهد که ایجاد آنها بسیار زمانبر است.