وی با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیتالله دکتر بهشتی و یارانش اظهار کرد: دستگاه قضائی یکی از ارکان مهم تحقق عدالت در جامعه است و هرچه عدالت بهدرستی اجرا شود، اعتماد عمومی افزایش یافته و زمینه رشد، توسعه و امنیت پایدار فراهم خواهد شد.
استاندار ایلام با اشاره به هماهنگی و همدلی میان مجموعه دولت و دستگاه قضائی در استان، گفت: خوشبختانه این تعامل سازنده موجب اجرای اقدامات مؤثر و کسب موفقیتهای ارزشمند در حوزه قضائی استان شده است.
وی یکی از ظرفیتهای مهم دستگاه قضائی را فعالیت هیئتهای صلح و ستادهای صبر عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت افراد معتمد و مصلح در این هیئتها موجب شده بخش قابل توجهی از پروندههای ارجاعی با صلح و سازش به نتیجه برسد که این موضوع نشاندهنده بهرهگیری مناسب از مشارکت مردم در حل اختلافات است.
استاندار ایلام همچنین با اشاره به توسعه خدمات الکترونیک در دستگاه قضائی تصریح کرد: بهرهگیری از فناوریهای نوین دسترسی مردم به خدمات قضائی و پیگیری حقوق را تسهیل کرده و این اقدام ارزشمند گامی مهم در راستای ارتقای خدمترسانی به مردم است.
وی در پایان با قدردانی از رئیسکل دادگستری، قضات و کارکنان دستگاه قضائی استان، ابراز امیدواری کرد با تداوم تعامل و همافزایی میان دستگاههای اجرایی و قضائی روند توسعه استان و افزایش رضایتمندی مردم بیش از گذشته محقق شود.