به گزارش استانسازان، عطاءالله اکبری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از قطعات ۲، ۳، ۴ و ۵ بزرگراه چابهار - نیکشهر - تنگ سرحه در گفتوگویی، اظهار کرد: از زمانی که این کریدور به سیستان و بلوچستان تفویض شد تلاشهای زیادی برای تسریع در روند قراردادها و نظارت بر عملکرد پیمانکاران انجام شد.
اکبری بیان کرد: یکی از اولویتها این بود که بتوانیم شرایط کار را در سیستان و بلوچستان به شکلی سازماندهی کنیم که پیمانکاران با شرایط محلی و عمومی کار در استان به بهترین نحو عمل کنند.
وی عنوان کرد: اهمیت این بزرگراه برای استان غیرقابل انکار است؛ چرا که این طرح مهم عمرانی و زیرساختی نه تنها بهعنوان یک مسیر حمل و نقل حیاتی برای مردم استان و استانهای همجوار محسوب میشود بلکه بهعنوان یک شریان اقتصادی و تجاری نقشی اساسی در ارتباط با کشورهای آسیای میانه و مسیر ترانزیت شرق کشور ایفا خواهد کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: شرایط کار در حوزه عمرانی سیستان و بلوچستان بهگونهای است که کارفرما باید به صورت روزانه در کنار پیمانکاران قرار داشته باشد تا چالشهای اجرایی را شناسایی و رفع کند.
اکبری با قدردانی از تلاشهای وزارت راه و شهرسازی در سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: با وجود محدودیتها، برنامهریزیها و تلاشها به گونهای انجام شده که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۵ چهار نقطه جمعیتی چابهار، نیکشهر، زاهدان و خاش در مجموع با ۳۵۰ کیلومتر بطور کامل به بزرگراه تبدیل شود، این دستاورد در کنار سایر اقدامات زیرساختی استان گام بزرگ و مهم به سوی توسعه همهجانبه خواهد بود.
وی گفت: این پروژهها نه تنها بهعنوان یک زیرساخت حیاتی در حوزه حملونقل بلکه بهعنوان محرک اصلی رونق اقتصادی، تجاری و گردشگری منطقه عمل خواهد کرد و مطمئن هستیم که این بزرگراه نقشی کلیدی در تسهیل ارتباطات بینالمللی، جذب سرمایهگذاری و ارتقای جایگاه سیستان و بلوچستان در نقشه اقتصادی کشور خواهد داشت و میتواند باعث رشد و توسعه پایدار در این استان شود.