به گزارش استانسازان، احمد کرمی، استاندار ایلام امروز در حاشیه سیوهشتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش سراسر کشور که بهصورت همزمان در سطح ملی و استانی و با حضور وبیناری رئیسجمهور و مدیران مجموعه تعلیم و تربیت در ایلام برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری چنین نشستها و اجلاسهایی در دو حوزه تبادل تجربیات میان مدیران و کارشناسان، منجر به ارتقای کیفیت نظام پرورشی و آموزشی کشور میشود و همچنین فراهمشدن زمینه بهرهگیری از ظرفیتهای نیروهای توانمند آموزش و پرورش برای راهبری توسعه در سطح استانها، اثرگذاری مستقیم دارد.
کرمی با تاکید بر اینکه این جلسات باید بهگونهای برنامهریزی شوند که نتیجه عملی داشته باشند، بیان کرد: در این نشستها به طور معمول چهار تا پنج محور مهم در حوزه آموزش و پرورش بهعنوان خروجی و هدفگذاری نهایی مطرح شده و تبادل افکار و طرح دیدگاههای مختلف در این نشستها به پیشبرد بهتر امور کمک فراوانی میکند.
وی با اشاره به حضور رئیسجمهور در اجلاسهای ملی آموزش و پرورش، عنوان کرد: خوشبختانه، پس از سالها، حوزه آموزش و پرورش بهعنوان یکی از اولویتهای اصلی کشور در نظام مسائل ملی مورد توجه قرار گرفته و رئیسجمهور نگاه مترقی و جدی به این حوزه دارند و این رویکرد، نقش و مسئولیت استانداران در پیگیری مسائل آموزش و پرورش را پررنگتر کرده است.
استاندار ایلام، نهضت ملی توسعه عدالت آموزشی را مهمترین برنامه استان در این حوزه دانست و تصریح کرد: این نهضت دارای دو محور اصلی توسعه فضای کالبدی و ساخت مدارس و فضاهای آموزشی جدید، با بهرهگیری از ظرفیت خیران، اعتبارهای استانی و ملی و توجه به غنیسازی محتوای آموزشی و ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت، متناسب با نیازهای جامعه است که هر دو مورد در استان با جدیت دنبال میشود.
کرمی با بیان اینکه بخش قابلتوجهی از جمعیت استان ایلام را دانشآموزان، فرهنگیان و معلمان تشکیل میدهند، خاطرنشان کرد: همواره خود را عضوی از خانواده بزرگ تعلیم و تربیت میدانم و بر این باورم که سرمایهگذاری در این بخش، سرمایهگذاری برای آینده استان و کشور است.
وی تاکید کرد: در کنار اجرای پروژههای زیرساختی، پیگیری مسائل آموزش و پرورش در حوزههایی همچون احداث مدارس، بهبود فضاهای آموزشی و همافزایی با طرحهایی مانند نهضت ملی مسکن با جدیت و بهعنوان اولویت مدیریت استان دنبال میشود.
استاندار ایلام گفت: توصیه و تأکید من به همه مدیران کل استانی و فرمانداران این است که آموزش و پرورش را بهصورت ویژه ببینند و در عملکرد خود به این حوزه جایگاه شایستهای بدهند.