به گزارش استانسازان، مهدی یونسیرستمی، استاندار مازندران امروز در جلسه کمیته راهبری کاهش تصادفات مازندران، اظهار کرد: همین پیمانکاران اکنون که با نظارت دقیق و سفت و سخت مواجه شدند، برای ادامه فعالیت دست به دامن مسئولان ملی میشوند؛ بدانید من مقابل این افراد با نفوذ هم ایستادگی میکنم.
یونسیرستمی بیان کرد: بررسیها نشان میدهد که این پیمانکاران بیمسئولیت در بیشتر طرحهای عمرانی اولویت دار استان بدون توجه به انجام تعهدات، اعتبارات دولتی را گرفتند و طرحها را رها کردند.
وی با تاکید بر اینکه ما مسئولان دولتی مقصر هستیم چراکه بدون توجه و بررسیهای لازم این افراد را وارد استان کردیم، عنوان کرد: اکنون که نظارت بر روند کار و تعهدات پیمانکاران سفت و سخت شد، مقاومت میکنند.
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: تا زمانی که من هستم به این افراد اجازه ادامه فعالیت نخواهم داد و طبق ماده ۹۸، طرحها نیز از دست این افراد گرفته و ضمن این که با آنان طبق مقررات قانونی برخورد خواهیم کرد طرح را نیز به پیمانکاران جدید واگذار میکنیم.
یونسیرستمی با اشاره به اهمیت اجرای ساخت پل سه راه جویبار در ساری، تصریح کرد: مصداق بی مسئولیتی پیمانکاران مازندران همین طرح سه راه جویبار است که وقتی با نظارت سفت و سخت طبق تعهدات مواجه شد، دست به دام وزیر و معاون وزیر شده است، اما ما مقاومت میکنیم و با انتخاب پیمانکار جدید در حال انجام کار هستیم.
وی گفت: تقاطع غیر همسطح کمربندی شمالی ساری سه راهی جویبار با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال انجام است و طبق برنامه باید تا پایان مهرماه به بهرهبرداری برسد، تاکید میکنم این که پیمانکاران در استان طرح را بگیرند و سپس رها کنند دیگر در این خطه شمالی تا زمانی که بنده هستم، جایی نخواهند داشت.
استاندار مازندران در خصوص مرگ و میرهای ناشی از تصادفات در استان نیز اظهار کرد: طبق اعلام راهنمایی و رانندگی ۶۰ درصد مرگ و میرها در دورن شهری عابرین پیاده هستند، آماری که با انجام بهسازی طرحهای عابرین پیاده قابل کاهش است.
یونسیرستمی با بیان اینکه بر اساس آمار ۴۰ درصد عابران پیادهای که پس از تصادف فوت میکنند، بیش از ۶۰ سال سن دارند، تاکید کرد: بر جستهسازی محل عبور عابرین پیاده در خیابانهای شهری مازندران باید از سوی شهرداریها مورد توجه قرار بگیرد.
وی با اشاره به جایگزینی موتور برق برای چراغهای راهنمایی و رانندگی در تقاطعهای شهرهای استان مازندران، بیان کرد: طبق آمار از ۸۸ نقطه چراغ راهنمای و رانندگی که در شهرهای استان وجود دارد فقط ۳۰ چراغ راهنما به موتور برق جایگزین مجهز شدند.
استاندار مازندران با تاکید بر لزوم مسیر جایگزینی مسیر هراز با هدف کاهش ترافیک، عنوان کرد: با هماهنگی وزیر راه و شهر سازی هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه برای این طرح تخصیص یافته است که طبق برنامه تا چهار ماه آینده این مسیر زیر بار ترافیک خواهد رفت.
یونسیرستمی خاطرنشان کرد: طبق آمار در چهار ماهه امسال در تعطیلات و پایان هر هفته شاهد حضور حدود پنج میلیون مسافر و گردشگر در استان هستیم، جمعیت شناوری که با زیر ساختهای استان سازگاری ندارد.