به گزارش پایگاه خبری استانسازان؛ علی اکبر رحیمی افزود: این مسیر در کریدور شمال به جنوب کشور قرار دارد و تکمیل باند دوم راههای شهرستان طبس با توجه به ترانزیتی بودن، مسافر پذیر بودن و ظرفیت بالای گردشگری ضروری است.
وی گفت: ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی استان خراسان جنوبی قرار دارد که ۵۰ کیلومتر در حال ساخت بوده، ۲۰ کیلومتر در دست مطالعه و ۸۰ کیلومتر باقی مانده است.
فرماندار ویژه طبس، ایجاد و توسعه مجتمعهای بین راهی را نیاز دیگر منطقه ذکر کرد و افزود: براساس بررسیهای انجام شده حتی در مسیرهای دوبانده به دلیل کویری و طولانی بودن جاده همچنین خستگی و خواب آلودگی رانندگان با تصادفات مواجه هستیم.
وی با تاکید بر اینکه تقویت مجتمعهای بین راهی نقش موثری در کاهش تصادفات دارد اظهار داشت: تقویت مجتمع بین راهی محور طبس - یزد و مجتمع بین راهی دیگ رستم به سمت کرمان با توجه به حجم بالای تردد و مسافر در اولویت قرار دارد.
رحیمی گفت: نبود مجتمع بین راهی مناسب در محور دیهوک - راور باعث افزایش تصادفات شده است به طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون در این محور ۹ نفر فوت کردند.
وی اضافه کرد: در صورتی که آستان قدس رضوی برای تکمیل مساجد و مجتمعهای بین راهی منطقه ورود پیدا کند ما هم همراهی لازم را خواهیم داشت و در این زمینه جلسات مختلفی برگزار شده است.
فرماندار ویژه طبس گفت: این شهرستان پهناور ظرفیتهای غنی در زمینههای مختلف دارد که استفاده حداکثری از آنها زمینهساز توسعه شهرستان و استان است.
وی با اشاره به اقدامات جهادی در دولت سیزدهم افزود: همه تلاش خود را به همراه مدیران برای توسعه شهرستان و حل مشکلات بکار گرفتهایم و شبانهروزی در حال فعالیت هستیم اما در زمینه جهاد تبیین در راستای تبیین اقدامات دولت و نظام باید کار بیشتری انجام شود و مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تاکید داشتند.
رحیمی به انجام کارهای عقب مانده از گذشته در این دولت اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال روشنایی باند فرودگاه طبس مطالبه ۲۰ ساله مردم بود که این اقدام با پیگیری جدی مسئولان و اعتبار ۴۰ میلیارد تومان توسط دولت سیزدهم رقم خورد.