به گزارش استانسازان، مجتبی عبداللهی، استاندار البرز در نشست شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سوادآموزی استان با تاکید بر جبران ضعف در زیرساختهای آموزشی استان، اظهار کرد: باید توجه ویژهای به مسائل تربیتی دانشآموزان داشته باشیم و طرح نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان را با جدیت و وفاق مجموعه استان اجرایی کنیم.
عبداللهی بیان کرد: باید در زمینه آموزشهای دینی و اعتقادی دانشآموزان نیز با جدیت ورود کرد؛ چرا که این امر تأثیر زیادی در کاهش آسیبهای اجتماعی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: طرحها و برنامههای این حوزه از اهمیت ویژهای برخوردارند و باید با همافزایی و همکاری تمام بخشهای استان البرز به اجرا درآیند.
استاندار البرز با اشاره به اینکه مدیران مدارس نقش کلیدی در این فرایند دارند، عنوان کرد: آنها باید به عنوان حلقه ارتباطی بین خانه و مدرسه عمل کرده و این تعامل را حفظ کنند.
عبداللهی خاطرنشان کرد: معلمان که همواره با دلسوزی در امر تعلیم و تربیت مشغول هستند باید حساسیتها را در رفتار و کنشهای فرهنگی و اجتماعی دانشآموزان افزایش دهند.
وی با تاکید بر لزوم شناسایی و پرورش دانشآموزان بهویژه آنهایی که در معرض آسیب هستند، ادامه داد: مدارس باید آموزشهای لازم را برای این امر دریافت کنند.
استاندار البرز بیان کرد: در مدارس باید برنامهریزی برای آموزش والدین صورت گیرد تا نقش پدر و مادر مشخص و آموزشها متناسب با نیازهای آنان باشد؛ آموزشهای مجازی نیز میتوانند در این شرایط، راهگشا و مؤثر باشند.
عبداللهی با اشاره به ضرورت مهارتآموزی دانشآموزان، گفت: مهارتآموزی دانشآموزان میتواند علایق و استعدادهای آنها را کشف و شکوفا کند و مسیر شغلی آینده آنها را تعیین کند.
وی عنوان کرد: احیای اجرای طرحهای کارآموزی همچون طرح کاد که در اوایل انقلاب توسط شهید رجایی اجرایی شد، میتواند بسیار کارآمد و موثر باشد.
استاندار البرز تصریح کرد: با نیازسنجی دقیق و بررسی شرایط و امکان تردد دانشآموزان، میتوانیم مدارس مهارت در جوار شهرکهای صنعتی استان البرز احداث و راهاندازی کنیم.