به گزارش پایگاه خبری استانسازان، دکتر سید مجتبی حسینی در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه اکسپو ایران، در جمع خبرنگاران اظهارداشت:امسال هدف از حضور استان همدان در ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی، در کنار معرفی توانمندی های صادراتی و ظرفیت های سرمایهگذاری، معرفی بیشتر و بهتر دو زنجیره ارزش مهم سفال و کشمش است.
وی افزود: انتظار داریم با برنامهریزی صورت گرفته و ورود خوب استان همدان به بحث زنجیره ارزش سفال و کشمش؛ میزان بهرهوری، تولید و صادرات این محصولات افزایش چشمگیری پیدا کند
مقام ارشد اقتصادی استان همدان بیان کرد: برنامه ریزی و راهکار چگونگی بهبود طراحی، تولید، بستهبندی و فروش سفال و کشمش با مقیاس اندازهگیری سالانه در استان همدان انجام شده که به راحتی میتوان میزان پیشرفت توسعه این زنجیرههایی ارزش را مطابق با آن ارزیابی کرد.
حسینی با بیان اینکه، در کنار سفال و کشمش که دو زنجیره اصلی استان ما تاكنون شناخته شدهاند، تاکید کرد: مبل و منبت، پوشاک، گیاهان دارویی، سنگهای قیمتی و چرم نیز زنجیرههایی ارزشی هستند که توسعه آنها در دستور کار قرار دارد.
وی در پایان عنوان کرد: زنجیرههای ارزش راهبردی استانها به صورت ملی و به همت معاونت اقتصادی وزارت كشور تعریف شده و برای هر زنجیره ارزش برنامه عملیاتی، چشم انداز و طرح توسعه تدوین گردیده است.