کد خبر : 92849 تاریخ : ۱۴۰۲/۱۰/۳ - 14:34
لزوم خارج شدن دو شرکت آلاینده از اهواز معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به پروژه قطارشهری اهواز گفت: هدف‌گذاری شده تا پایان دولت سیزدهم فاز اول و دوم به صورت ضربتی راه‌اندازی شود.

محمد خانچی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه متروی اهواز اظهار کرد: با اقدامات انجام‌شده مشکل قضائی پرونده قدیمی مترو حل‌وفصل شد و تحویل کارگاه ابلاغ شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مجددا مذاکراتی با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) انجام شده و تیم فنی این قرارگاه از این پروژه بازدید کرد که آمادگی اولیه خود را برای انجام کار اعلام کرده‌اند و به زودی عملیات اجرایی کار انجام خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: هدف‌گذاری شده تا پایان دولت سیزدهم فاز اول و دوم به صورت ضربتی راه‌اندازی شود.

خانچی با اشاره به بازدید اخیر وزیر کشور از این پروژه بیان کرد: وزیر کشور قول مساعد داد تا در بحث تأمین منابع مالی، تهیه واگن و ملزومات مترو نهایت همکاری را داشته باشد.

تا پایان سال تعداد قابل ملاحظه‌ای از ناوگان تاکسیرانی اهواز نوسازی می‌شوند

وی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در بحث آلایندگی تأثیرگذار است، مسئله حمل‌ونقل عمومی است. یکی از منابع هزینه‌کرد در بحث عوارض آلایندگی تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی بوده است؛ در این راستا ۱۹۹ دستگاه اتوبوس برای شهرداری‌های خوزستان خریداری شد که تاکنون حدود ۹۹ اتوبوس تحویل داده شده است و مابقی به تدریج توسط شرکت‌های سازنده تحویل داده می‌شود.

خانچی ادامه داد: همچنین حدود ۶۰۰ دستگاه ون سفارش داده شده است که متناسب با تولید واگذار می‌شوند. نوسازی ناوگان تاکسیرانی اهوار نیز اتفاق بسیار مبارکی است و تا پایان سال تعداد قابل ملاحظه‌ای از ناوگان تاکسیرانی اهواز نوسازی می‌شوند.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده از محل عوارض آلایندگی، گفت: همچنین در بحث تأمین ماشین آلات تخصصی حوزه روستایی انقلابی رخ داده است. پیش از این یکی از مشکلات جدی روستاها نداشتن وسیله اطفای حریق بوده که اکنون برای برخی روستاها ماشین آلات کوچک اطفای حریق خریداری شده است و امداد اولیه تا زمان رسیدن آتش‌نشانی را انجام می‌دهند. همچنین تراکتور، نیسان و ماشین حمل زباله خریداری شده و این کار تا پایان سال ادامه دارد.

پیگیری‌ برای استفاده از بنزین یورو ۴ در اهواز

خانچی بیان کرد: بر اساس قانون هوای پاک تمام صنایع آلاینده باید از اهواز خارج شوند و صنایعی که توسط اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، آلاینده محسوب می‌شوند مکلف شده‌اند از اهواز خارج شوند و در این راستا پرونده‌های شرکت کربن بلک و لوله‌سازی اهواز موجود است و زمین برای جابه‌جایی این شرکت‌ها در شهرک صنعتی مشخص شده است. جلساتی برای تسهیل خارج شدن این شرکت‌ها از اهواز برگزار شده است و حتما باید این شرکت‌ها از اهواز خارج شوند.

وی افزود: شرکت‌های بزرگ تر مانند فولاد و نفت باید رویه خود را اصلاح کنند و فیلتراسیون یا از طریق پروژه نوفلرینگ، منابع آلاینده که اهواز را دچار مشکل می‌کنند را اصلاح کنند. با توجه به آلودگی‌هایی که وجود دارد، استاندار خوزستان با معاون اول رئیس‌جمهور پیگیری‌های برای استفاده از بنزین یورو ۴ داشته که دستور لازم به وزیر نفت داده شده است.

مسائل مالی علت کند شدن روند اجرای طرح فاضلاب اهواز

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان در خصوص آخرین وضعیت پروژه شبکه فاضلاب اهواز و کارون گفت: در حال حاضر این پروژه حدود ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اکنون بخشی از کار به دلیل مسائل مالی کند شده است که رئیس‌جمهور دستورات خوبی برای تأمین منابع مالی داده است و امیدواریم به زودی این اعتبارات تزریق و مجددا سرعت کار بالا برود.

خانچی بیان کرد: همچنین چالش دیگر در بالا بردن سرعت این است که کشش مردم نسبت به این حجم کار نیست زیرا با بالا بردن سرعت، حفاری‌ها زیاد و ترافیک شدیدی ایجاد می‌شود و باید تعادلی ایجاد شود.

شش ورودی فاضلاب به کارون حذف می‌شود

وی افزود: در این پروژه کارهای خوب و بزرگی انجام شده است. باید یادمان باشد دو مرحله قبل هم برای اجرای این پروژه خیز برداشتیم اما نتیجه نگرفتیم. اکنون عمیق‌ترین ایستگاه پمپاژ در ملی راه اجرا شده است و به زودی وارد مدار می‌شود که با وارد مدار شدن این ایستگاه پمپاژ ابتدا چهار ورودی به سمت رودخانه و سپس دو ورودی دیگر به سمت رودخانه حذف می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: این پروژه یکی از پروژه‌های اولویت‌دار است و استاندار و رئیس‌جمهور به صورت ویژه این پروژه را دنبال می‌کنند و هر دو هفته یکبار جلسات بررسی پیشرفت آن برگزار می‌شود.