به گزارش پایگاه خبری استانسازان؛ کیومرث حبیبی در گفتوگو با اظهار کرد: نظم رفت و برگشت و حرکت در زمان مقرر از ویژگی های این خط به حساب میآید که بر خلاف اتوبوس و هواپیما امکان برنامه ریزی بهینه تر را برای مشتریان فراهم کرده است.
وی افزود: امکانات مستقر در قطار همچون کوپه اختصاصی، بوفه و رستوران، طرفیت قابل قبول، سرعت متوسط و زمان سفر، سرویس بهداشتی، تخت خواب و ملحفه و پتو و امکان سفر راحت و ایمن تری فراهم است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان ادامه داد: زمان سفر در شرایط فعلی حدود ۶.۳۰ ساعت است که با رفع نواقص محدوده همدان تا آخر آذر ماه، این زمان به زیر ۶ ساعت کاهش یابد.
حبیبی یادآور شد: تشکیل شرکت بومی و جابهجایی مسافر از ترمینال سنندج به ایستگاه راه آهن با ارزانترین قیمت ممکن و نیز تأمین پارکینگ در محل از جمله تدابیر اندیشیده شده است؛ هر چند در سه سفر اخیر به جهت عدم پیش بینی رفتار مسافر در استفاده از حملونقل تدارک دیده شده، کم اطلاعی شهروندان و نیز متناوب بودن زمان سفر مشکلاتی وجود داشته و دارد که یکی دو ماه آینده رفع خواهد شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر این قطار روزهای سه شنبه و جمعه ساعت ۱۰ صبح از تهران به سنندج و ۱۰ شب از سنندج به تهران تردد دارد افزود: این قطار امکان استفاده از زمان استراحت برای مسافرت و نیز بهره مندی از زیبایی های کردستان و لیلاخ و چهاردولی را برای مسافرین فراهم میکند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: تلاش مجموعه مدیران استان این است بعد از بهره برداری های اولیه و در اولین فرصت ممکن نه تنها تعداد روزهای سفر را افزایش داد بلکه مقصد مسافرتی مشهد نیز اضافه شود.
حبیبی یادآور شد: تداوم این مسیر به سمت مریوان و باشماق بسیار ضروری و نیازمند اعتبارات هنگفتی است همچنین تکمیل ایستگاه قروه در فاز اول و ساخت و تکمیل ایستگاه دهگلان در دستور کار مدیران استان قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: یکی از تهدیدات این حملونقل ریلی کاهش استفاده شهروندان از سایر وسایل نقلیه چون اتوبوس است که در کوتاه مدت نگران کننده بوده ولی در میان مدت و بلند مدت با تعدد مسیر و افزایش مسافران شرق استان به حداقل خواهد رسید.
راه آهن سنندج - تهران، بعد از حدود ۲۰ سال انتظار مردم، در سفر رئیسجمهور به استان کردستان در تاریخ ۱۱ ابان امسال به بهره برداری رسید.