سید محمدرضا هاشمی روز شنبه در دیدار با رئیسکل دادگستری استان، با گرامیداشت یاد و خاطره آیتالله شهید بهشتی و شهدای والامقام دستگاه قضائی، از خدمات و تلاشهای صادقانه مجموعه قضائی استان در برقراری امنیت، آرامش و صیانت از حقوق مردم قدردانی کرد. وی با اشاره به همکاری نزدیک و همافزایی مطلوب میان ارکان مختلف حاکمیت در استان اظهار داشت: همراهی و تعامل سازنده دستگاه قضائی با مجموعه دولت، شورای تأمین، نهادهای امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی، نقش مؤثری در مدیریت مسائل و عبور موفق استان از شرایط و حوادث سال گذشته داشته است. استاندار با بیان اینکه سال گذشته از مقاطع حساس و دشوار کشور بود، افزود: مدیریت هوشمندانه و حضور میدانی رئیسکل دادگستری، دادستان مرکز استان و مجموعه قضائی در رسیدگی به پروندهها و کنترل شرایط موجب شد خراسان جنوبی در زمره استانهای موفق کشور در حفظ امنیت، آرامش اجتماعی و جلوگیری از خسارتهای احتمالی قرار گیرد. هاشمی همچنین از همراهی دستگاه قضائی در اجرای برنامههای مختلف دولت از جمله سفرهای رئیسجمهور، برگزاری میزهای خدمت، حضور در شهرستانها و مناطق محروم و پاسخگویی به مطالبات مردم تقدیر کرد و گفت: این اقدامات موجب افزایش رضایتمندی عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی در استان شده است. وی با تأکید بر اینکه دولت و قوه قضائیه در مسیر خدمت به مردم یک مجموعه واحد هستند تصریح کرد: امروز میان سران قوا وحدت، انسجام و همدلی ارزشمندی برقرار است و این روحیه همکاری در سطح استان نیز به بهترین شکل میان دستگاههای اجرایی، قضائی، ائمه جمعه، نیروهای مسلح و سایر ارکان حاکمیتی جریان دارد. استاندار با اشاره به توصیههای مستمر خود به فرمانداران برای تعامل مؤثر با دستگاه قضائی اظهار داشت: حفظ این همدلی و هماهنگی، زمینهساز حل بهتر مسائل مردم و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود. هاشمی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای مسئولان و کارکنان دستگاه قضائی، ابراز امیدواری کرد؛ با تداوم این همدلی، در مسیر منویات مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)، آرمانهای امام راحل (ره) و شهدای گرانقدر، گامهای مؤثرتری در جهت خدمترسانی و جلب رضایت مردم برداشته شود.