دکتر محمدعلی طالبی در کمیسیون مبارزه با سرقت استان کرمان گفت: آمارها نشان میدهد در اکثر مؤلفههای سرقت نسبت به یک سال گذشته شرایط بهتری وجود دارد، اما باید با اجرای راهکارهای مطرحشده در این جلسه، کنترل مؤثرتری بر موضوع سرقت در استان اعمال شود.
وی ادامه داد: هزینههایی که برای ارتقای ایمنی تجهیزات و سرمایههای موجود صرف میشود، بهمراتب کمتر از خسارتهایی است که ممکن است در نتیجه وقوع سرقت به بیتالمال وارد شود. دستگاهها باید هم در حوزه اقدامات سختافزاری و هم در زمینه اقدامات نرمافزاری، تدابیر لازم را برای افزایش ضریب ایمنی تأسیسات و تجهیزات خود اتخاذ کنند. دکتر طالبی در پایان گفت: رسانه ملی میتواند با اجرای برنامههای آموزشی، نقش مؤثری در افزایش آگاهی مردم درباره موضوع سرقت ایفا کند