کد خبر : 126142 تاریخ : 1404/3/3 - 09:52
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران مطرح کرد اتصال جاده کمربندی شهرهای اطراف تهران به شبکه ریلی کشور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران از توسعه و اجرای حاده کمربندی‌ شهرهای استان همچون کمربندی غربی و جنوبی تهران و نیز کنارگذر شمالی پاکدشت و اتصال آن به شبکه راه‌های کشور خبر داد.

به گزارش استان‌سازان، سیدکمال‌الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران در گفت‌وگویی، اظهار کرد: توسعه و تکمیل کمربندی‌ها و کنارگذرها از مهم‌ترین اولویت‌های کاری در حوزه راه‌های استان تهران است که نقش کلیدی در مدیریت ترافیک و آلودگی هوای این استان دارند.

میرجعفریان بیان کرد: تکمیل و احداث کمربندی‌هایی که از محور شهریار - رباط‌ کریم - اسلامشهر عبور می‌کند و همچنین مسیرهایی که به پاکدشت متصل می‌شوند، در دستور کار است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، ایجاد کمربندی که سبب اتصال آزادراه تهران - مشهد می‌شود از جمله طرح‌های مهمی هستند که در برنامه توسعه راه‌های استان تهران گنجانده شده‌ و در سفر رئیس‌جمهور نیز از این شهرستان‌ها به تصویب رسیده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران عنوان کرد: کنارگذر شمالی پاکدشت نیز یکی دیگر از طرح‌هایی است که در جریان سفر ریاست جمهوری تصویب و قرار شد تا هم طرح اجرای آن و هم تأمین سرمایه‌گذاری لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شود.

میرجعفریان تاکید کرد: وجود کمربندی‌های غربی و جنوبی نه تنها برای کلانشهر تهران بلکه برای تسهیل راه‌های شهرستان‌های پیرامونی مانند پاکدشت، ورامین و دماوند نیز ضرورت دارند.

وی درباره تکمیل کمربندی ورامین نیز گفت: این جاده کمربندی هنوز کامل نیست و باید به پاکدشت و سایر نقاط مرتبط نیز متصل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران تداخل بار ترافیکی درون‌شهری با برون‌شهری را یکی از دلایل اصلی تشدید آلودگی و ترافیک پایتخت دانست و خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه‌ها می‌توانند تا حد زیادی سبب روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا در پایتخت شوند.

میرجعفریان با اشاره به ترافیک محدوده دماوند، تصریح کرد: این محدوده بعنوان یکی از گره‌های ترافیکی مهم استان شناسایی شده است، خودروهایی که از آبسرد یا مسیر شمالی وارد تهران می‌شوند با نبود مسیر جایگزین دچار مشکل هستند، اخیرا یک گزینه مناسب برای احداث مسیر جدید در این منطقه نهایی شده که با تکمیل مطالعات و اجرای آن، می‌تواند نقش موثری در کاهش بار ترافیکی شرق استان تهران داشته باشد.

وی یادآور شد: قرار است یک کریدور ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری در این مسیر به صورت کمربندی و مسیر جایگزین اجرایی شود تا مشکل ترافیک این محدوده برطرف شود.