کد خبر : 115611 تاریخ : 1404/1/29 - 17:08
استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد بخشی از مشکلات شهرک‌های حاشیه زاهدان تا چهار ماه آینده رفع می‌شود استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بخش قابل توجهی از مشکلات زیرساختی و خدماتی محله‌ها و شهرک‌های حاشیه‌ای زاهدان با برنامه‌ریزی، تخصیص منابع و پیگیری دستگاه‌های اجرایی در سه تا چهار ماه آینده رفع خواهد شد.

به گزارش استان‌سازان، منصور بیجار، استاندار سیستان و بلوچستان در حاشیه نشست بررسی مسائل شهرک‌های اطراف زاهدان، اظهار کرد: ساکنان محله‌ها و شهرک‌هایی مانند باباییان، مهرشهر، شهرک جهاد، غدیرشهر، دهکده دامداران و محدوده میدان میوه و تره‌بار زاهدان سال‌ها با کمبودهای مختلف مواجه بودند و اکنون با عزم جدی مدیریت استان، روند حل این مشکلات وارد مرحله‌ای جدیدی شده است.

بیجار بیان کرد: امیدواریم با همراهی نمایندگان مردم، مشارکت نهادهای محلی و عزم جدی دولت در سیستان وبلوچستان در ماه‌های آینده شاهد تحولی محسوس در شرایط زندگی ساکنان شهرک‌های حاشیه‌ای زاهدان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ما خود را موظف به پاسخ‌گویی به نیازهای مردم می‌دانیم و هیچ‌گونه کاستی در خدمات‌رسانی را قابل توجیه نمی‌دانیم، افزود: مسئولان موظفند در کنار مردم باشند و در کوتاهترین زمان برای رفع چالش‌ها اقدام کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌ شده توسط دستگاه‌های اجرایی در این نشست، عنوان کرد: برای تکمیل پروژه‌ها در بخش‌هایی مانند تأمین آب آشامیدنی، اصلاح شبکه برق، ایجاد روشنایی معابر، تکمیل شبکه فاضلاب، آسفالت خیابان‌ها و معابر و توسعه فضاهای سبز، آموزشی و درمانی زمان‌بندی دقیق مشخص شد.

بیجار با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها مانند اصلاح شبکه آب و برق وارد مرحله اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: سایر موارد نیز با تأمین اعتبار مورد نیاز در ماه‌های آینده به اجرا درخواهد آمد، این روند با نظارت مستمر و ارزیابی میدانی از سوی فرمانداری زاهدان و معاونت عمرانی استانداری دنبال خواهد شد.

وی با تاکید بر توسعه عادلانه و برخورداری همه مناطق از حداقل زیرساخت‌های لازم، تصریح کرد: نگاه ما متمرکز بر مرکز سیستان و بلوچستان یا شهرهای بزرگ نیست بلکه روستاها و مناطق کم‌برخوردار در اولویت اصلی توسعه استان قرار دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری نشست‌های مستمر با حضور نمایندگان مردم و نهادهای محلی، گفت: پیگیری مشکلات مردم نباید محدود به نامه‌نگاری یا جلسه های اداری باشد، حضور در صحنه، گفت‌وگو با مردم و بررسی میدانی شرایط زندگی، اصل اساسی در تصمیم‌گیری و اجراست.

بیجار اظهار کرد: مطالبه‌گری مردم به‌حق است و هیچ مطالبه‌ای نباید بی‌پاسخ بماند، انسجام و هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی شرط اصلی موفقیت ما در اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی است.

ویبا بیان اینکه مردم باید نتیجه تصمیم مدیران را در زندگی روزمره خود لمس کنند، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین معیارهای ارزیابی عملکرد مدیران، میزان تحقق وعده‌ها و رضایتمندی عمومی است و در این مسیر، هیچ‌گونه کوتاهی پذیرفته نیست.