کد خبر : 115027 تاریخ : ۱۴۰۳/۱۱/۲۷ - 14:40
استاندار کرمان مطرح کرد ضرورت مستندسازی مکاتبات و اقدامات در بحث مدیریت بحران استاندار کرمان با تاکید بر مستندسازی مکاتبات و اقدامات در بحث مدیریت بحران، گفت: برای قبل از وقوع بحران باید چاره‌اندیشی کرد و مدیران از قبل موضوعات احتمالی را بررسی و رسیدگی کنند.

به گزارش استان‌سازان، محمدعلی طالبی، استاندار کرمان در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان با اشاره به حساسیت مسائل مرتبط با مدیریت بحران به لحاظ گستردگی جغرافیایی و تنوع حوادث در استان، اظهار کرد: هر فرد در هر نقطه و مسئولیت حتی فراتر از وظایف محوله و به واسطه تجربه در حوزه مدیریت بحران، نکات را منتقل کنند، البته تاکید ما بر مستندسازی مکاتبات و اقدامات در بحث مدیریت بحران است.

طالبی بیان کرد: پیش‌بینی دقیق، واکنش سریع و اقدامات موثر در کاهش دامنه بحران باید در دستور کار ستاد مدیریت بحران و در چارچوب وظایف و مسئولیت هر یک از دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به پیش‌بینی دقیق موضوعات و مسائل حوزه مدیریت بحران، عنوان کرد: برای قبل از وقوع بحران باید چاره‌اندیشی کرد و مدیران از قبل موضوعات احتمالی را بررسی و رسیدگی کنند.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: با هماهنگی معاونت امور عمرانی و اداره کل مدیریت بحران استانداری، براساس پیش‌بینی‌هایی که صورت می‌گیرد و اتفاقاتی که احتمال وقوع آن‌ها وجود دارد، مدیران مربوطه از قبل ( برای مدیریت لازم در منطقه ) مستقر باشند.

طالبی تصریح کرد: استان کرمان تجربه سیلاب‌ها و بارندگی گسترده را در شهرستان‌های مختلف دارد؛ بنابراین زمان اعلام هشدار و پیش‌بینی، مدیران مربوطه حتی در صورت لزوم در سطح مدیران و معاونان استانداری در منطقه مستقر باشند تا از دقایق اولیه مراقبت‌ها انجام و از بروز بحران جلوگیری شود.

وی یادآور شد: فرمانداران نیز در رخدادهای مرتبط با بحران‌های سیل و از این دست مسئول هستند و باید پیش‌بینی موضوعات، اقدامات و اطلاع‌رسانی را انجام دهند.