کد خبر : 114946 تاریخ : 1403/11/16 - 20:45
استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد تمامی طرح‌های مدرسه‌سازی تا پایان سال جاری به اتمام برسد استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اتمام تمامی طرح‌های مدرسه‌سازی با اعتبار مورد نیاز کم‌تر از ۸ میلیارد ریال تا پایان سال جاری، گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها، شاخص کیفیت نیروی انسانی و تربیت است و معلمان به جای انتقال اطلاعات گنجینه‌ای خود مسلح به فناوری‌های جدید شوند.

به گزارش استان‌سازان، بهرام سرمست، استاندار آذربایجان شرقی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به تاکید رئیس‌جمهور بر لزوم برقراری عدالت آموزشی و دسترسی برابر به آموزش، اظهار کرد: جمع‌آوری مدارس کانکسی و سنگی الویت دولت است و پیگیری آن را در استان به اقتضای مأموریت دولت از آموزش و پرورش مطالبه می‌کنیم.

وی با تاکید بر لزوم اتمام تمامی طرح‌های مدرسه‌سازی با اعتبار مورد نیاز کم‌تر از ۸ میلیارد ریال تا پایان سال جاری، خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به عنوان زیرساخت توسعه است و برای استحکام سنگ بنای توسعه، نیازمند الزامات، معیارها و مؤلفه‌هایی هستیم که در باب سیاست‌گذاری باید چراغ راهنما باشد.

سرمست با اشاره به شاخص‌های مهم در بحث آموزش و پرورش، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها، شاخص کیفیت نیروی انسانی و تربیت است و معلمان به جای انتقال اطلاعات گنجینه‌ای خود مسلح به فناوری‌های جدید شوند.

وی با اشاره به شاخص کیفیت برنامه‌های درسی و روش‌های تدریس، عنوان کرد: اکنون بسیاری از معلمان در مدارس به عنوان متکلم وحده و نه نظام مشارکت جویانه تدریس می‌کنند درحالی که باید معلمان سواد بیشتری نسبت به دانش‌آموزان داشته باشند و در جریان آخرین فناوری‌ها قرار بگیرند.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اکنون گسست نسلی و وارونگی آموزشی بین معلم و شاگرد وجود دارد و گاه دانش‌آموزان نمی‌توانند فضای مدرسه را به دلیل این وارونگی آموزشی تحمل کنند.

سرمست تاکید کرد: اگر در گذشته ساختار انقلاب‌های علمی و اطلاعات بشری و معلمان از هر ۱۰۰ سال یکبار دو برابر می‌شد، امروز این تحولات لحظه‌ای است و ما به جای مشکل دسترسی اطلاعات، مشکل گزینش اطلاعات داریم.

وی با اشاره به شاخص‌های ارتباط آموزش با پژوهش و همکاری مدارس با مراکز علمی و صنعتی، گفت: مدارس جوار صنعت و هنرستان‌های فنی حرفه‌ای در اولویت حمایت شورای آموزش و پرورش استان است و باید سیاستی اتخاذ شود تا دانش‌آموزان بعد از اتمام دوره آموزشی، جذب بازار کار شده و درآمد کسب کنند.

استاندار آذربایجان شرقی افزایش عدالت آموزشی، ارتقای سطح فناوری‌های آموزشی، تقویت پیوند بین آموزش و بازارکار و ارتقای وضعیت رفاهی معلمان را از جمله راهکارهای بهبود وضعیت آموزش و پرورش در استان عنوان کرد.

سرمست ضمن تاکید بر اینکه پیگیری می‌کنیم تا سهم مدارس ماندگار در استان افزایش یابد، به فداکاری خانم معلم سرابی که دانش‌آموزانش را برای رساندن به مدرسه به کول می‌گرفت، اشاره کرد و گفت: پیگیری برای احداث پل عابر گذر در این روستا از طریق فرمانداری و تأمین اعتبار آن از طریق شورای برنامه‌ریزی در دستور کار است.