کد خبر : 103980 تاریخ : ۱۴۰۳/۳/۱۷ - 13:57
الزام دستگاه‌ها برای اختصاص خودرو و راننده برای گشت‌های نامحسوس پلیس معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیریت نسبی تصادفات در سطح جاده‌های استان جز با تعامل و همکاری بین بخشی امکان پذیر نیست و دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها باید با روش مناسب این موضوع را پیگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری استان‌سازان؛ علیرضا عباس زاده در سومین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان افزود: تعامل دستگاه‌های اجرایی در شرایط غیر بحران و ایام تعطیلات خاص حائز اهمیت است و مدیران باید به این مسئله نیز توجه لازم داشته باشند تا حجم مأموریت نیروهای راهداری و پلیس کاهش یابد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی به اختصاص خودرو و راننده برای گشت‌های نامحسوس پلیس در ایام خاص افزود: با توجه به پهناور بودن استان این موضوع باید به طور جدی در دستور کار فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا بتوان حوادث جاده‌ای را با افزایش نظارت‌ها کنترل کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تعطیلات پایان خرداد و آغاز سفرهای تابستانی گفت: طرح ویژه ترافیکی از ۲۴ خرداد تا ۹ تیرماه به پیشنهاد پلیس راه در سطح جاده‌ها اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: مجتمع‌های بین راهی باید آمادگی پذیرایی از مسافران جاده‌ای را داشته باشند و این موضوع باید با جدیت پیگیری تا برای افراد دارای شرایط خاص هم مناسب سازی شود.

عباس زاده گفت: تسریع در دوبانده سازی ۱۲ کیلومتر باقیمانده محور بیرجند- قاین هم مورد تاکید است زیرا این موضوع در کاهش آمار تلفات جاده‌ای اثرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت استقرار استراحتگاه‌های موقت در سطح جاده‌ها گفت: توزیع مناسب این استراحتگاه‌ها متناسب با موقعیت استقرار پلیس و راهداری می‌تواند در ارائه خدمات به مسافران کمک کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: اولویت پلیس راه برای استقرار استراحتگاه ۲۳ نقطه است اما اگر بتوان این نقاط را بیشتر کرد ایمنی مسافران در جاده‌ها افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ساخت هر کیلومتر راه نیازمند ۲۰ میلیارد ریال اعتبار است ادامه داد: اقدامات عمرانی در سطح جاده محسوس بوده و نشان می‌دهد حجم اعتبارات زیادی در استان هزینه شده است.

عباس زاده گفت: توجه به راه‌های روستایی طبق قانون در استان مناسب بوده و درصد قابل قبولی نسبت به میانگین کشوری داریم اما به معنا توقف کار نیست.

وی یاد آور شد: راه اندازی راه آهن شرق استان می‌تواند در کاهش بار ترافیکی جاده‌ها و تصادفات اثرگذار باشد.

تعیین تکلیف راه دسترسی صنوف آلاینده بیرجند و میدان زغال سنگ شهر طبس از طریق دستگاه‌های مربوطه، لزوم ارائه دستور العملی برای تعیین تکلیف ناوگان حمل سوخت که در زمان تصادف نوع بار آنها مشخص نیست و آموزش مسائل ترافیکی در روستاها از طریق دهیاری‌ها از دیگر مواردی بود که در این نشست به بحث گذاشته شد.