به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن افشارچی استاندار زنجان در حاشیه جلسه شورای اداری استان زنجان خطاب به سرپرست جدید ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان زنجان گفت: مأموریت جدی شما این است که هرچه سریعتر تکلیف مالکیت و همینطور وضعیت آسفالت آزادراه زنجان - تبریز را مشخص کنید.
حال سؤال از استاندار زنجان این است که موضوعی که سالهای سال است که تکلیفش مشخص نشده و در چند سال اخیر حتی با ورود مقامات عالی رتبه کشوری، موضوع مالکیت آزادراه زنجان - تبریز مشخص نشده است، چطور انتظار میرود یک مدیرکل استانی آن را حل کند؟
طی چند سال اخیر، مقامات کشوری بسیار تلاش کردند که مالکیت این آزادراه را از شرکت ملی آزادراه به سیستم دولتی منتقل کنند ولی با این که کشمکشهای زیادی وجود داشته ولی فعلاً این موضوع محقق نشده است؛ حتی نهادهای نظارتی از جمله سازمان بازرسی کل کشور نیز به این موضوع ورود کرده است.
ناگفته نماند که آبان ماه سال گذشته، ابوالفضل خمسه بازرسکل استان زنجان به خبرنگار تسنیم گفته بود که اگر با همین وضعیت فعلی شرکت ملی آزادراه، مالکیت آزادراه زنجان - تبریز را به دولت بدهد، قطعاً دولت با ضرر بیش از 3 هزار میلیارد تومانی مواجه میشود چرا که شرکت ملی آزادراهها نخست باید وضعیت (آسفالت و سیستم روشنایی) این آزادراه را بهبود ببخشد و سپس به دولت واگذار کند.
از سوی دیگر آسفالت آزادراه زنجان - تبریز سالهای سال است که وضعیت خوبی ندارد و دستاندازهای زیادی دارد به طوری که رانندگان و مسافران گلایههای زیادی از این وضعیت دارند. رانندگان معتقد هستند که دادستان زنجان باید بهعنوان مدعیالعموم به این موضوع ورود کند. از سوی دیگر روکش آسفالت این آزادراه به مبالغ کلان ملی نیاز دارد و بودجههای استانی، روکش همچین آزادراه بزرگی امکانپذیر نیست.
با تمام این تفاسیر، معلوم نیست استاندار زنجان چطور از یک مدیرکل جدید همچین انتظارات سنگینی دارد و مشخص است که گره مشکلات فوقالذکر باید توسط مسئولان عالی رتبه کشوری بازگشایی شود و حتی خود استاندار هم به تنهایی توانایی حل این مشکلات را ندارد. به گزارش تسنیم، اصغر اسماعیلی مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان زنجان بود که 19 فروردین ماه با حکم داریوش امانی معاون وزیر راه، به عنوان سرپرست ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان زنجان منصوب شد.