به گزارش ایرنا، مالک رحمتی در مراسم گشایش نمایشگاه بینالمللی شیرینی و شکلات تبریز، افزود: نشان تجاری باید به گونهای باشد که مردم در داخل و خارج کشور آن را بشناسند، اگر محصولی با نشان تجاری در دنیا شناخته شده و مردم به آن اعتماد کنند یعنی تولید پایدار است.
وی ادامه داد: محصول دارای نشان تجاری اگر بازارسازی نشود، ناقص بوده و احتمال دارد در مسیر صعودی تولید زمین بخورد.
وی با بیان اینکه تولید باکیفیت، ساختن نشان تجاری موثر و قابل اعتماد برای دنیا و بازارسازی سه اصل مهم در صنعت شیرینی و شکلات است، گفت: کار نمایشگاهها نیز بازارسازی است و طراحی یک نمایشگاه خوب بینالمللی موجب میشود تا بتوانیم محصول خود را به دنیا عرضه کنیم.
رحمتی با اشاره به اینکه این نمایشگاه پس از ۱۷ دوره برگزاری در کشور برای نخستین بار در تبریز برگزار شده است، افزود: این نمایشگاه اکنون به جای اصلی خود بازگشته است و آذربایجان شرقی، قطب صنایع غذایی و محصولات شیرینی و شکلات در کشور است.
وی ادامه داد: تقریبا ۱۰۰ درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی بوده و سالانه ۲۱۵ هزار تن صادرات به ۷۹ کشور خارجی انجام میگیرد.
استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم توجه به انعکاس رسانهای نمایشگاهها تاکید کرد و افزود: با معرفی محصولات و دستاوردهای نمایشگاهها از طریق رسانه و شبکههای مجازی که امروز در موضوع بازارسازی نقش قابل توجهی را ایفا میکنند، میتوان شاهد توسعه بازار صنایع بود.