کد خبر : 103518 تاریخ : ۱۴۰۳/۱/۳ - 10:49
پشت پرده‌ی خبر «مخالفت استاندار همدان با احداث پل مدرس!» انتشار خبری با عنوان "مخالفت استاندار همدان با احداث پل مدرس" در یکی از رسانه ها و بازتاب آن در فضای مجازی در حالی طرح شد که به ابعاد این مساله پزداخته نشد، آن طور که معاون عمرانی استاندار در این خصوص توضیح داده کارشناسی های لازم و تخصصی برای احداث چنین پروژه‌ای در یکی از نقاط حساس و شریانی همدان انجام نشده است.

انتشار خبری با عنوان " مخالفت استاندار همدان با احداث تقاطع غیر همسطح در میدان مدرس" از زبان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در یکی از رسانه‌ها واکنش‌ها و بازتاب زیادی در فضای مجازی به همراه داشت.

میدان مدرس همدان که موضوع احداث تقاطع غیرهمسطح در آن مطرح است یکی از نقاط حساس و شریانی از حیث ارتباطی و عبور و مرور در این شهر به شمار می‌رود که ایجاد هر نوع طرح ترافیکی و سازه‌ای مانند تقاطع غیرهمسطح در این خصوص نیازمند بررسی دقیق و کارشناسی شده است و بدون دیدگاه و رویکرد تخصصی نمی‌توان تصمیم به اجرای چنین طرحهایی گرفت.

امیر رضا یوسفیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در این رابطه با خبر منتشر شده با عنوان "مخالفت استاندار با احداث پل مدرس" در یکی از رسانه‌ها توضیح داد و گفت: این مطالب به شکل ناقص و بدون ارائه جزییات لازم طرح شده است، با احداث هر طرحی بدون پیوست و کارشناسی لازم مخالفت می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: طرح این گونه مطالب بدون ذکر جزییات و زوایا موجب ایجاد شبهه در بین شهروندان می‌شود.

وی با بیان اینکه برای حل یک مشکل مانند ترافیک نباید یک مشکل جدید برای شهر و شهروندان اضافه کرد، اظهار کرد: نباید اجازه داد طرحی با این ابعاد بدون پیوست، تحقیقات و کارشناسی لازم اجرا و احداث شود.

یوسفیان با بیان اینکه تأسیسات مهم آب همدان در حوالی میدان مدرس و محلی که برای اجرای پروژه درنظر گرفته شده قرار دارد،اظهار کرد: شهرداری حتی با دستگاه‌های خدمات‌رسان هم در این زمینه مکاتبه نکرده‌ است بنابراین چگونه ما باید اجازه احداث این پروژه را بدهیم؟

وی در رابطه با منابع مورد نیاز برای ساخت این تقاطع غیرهمسطح نیز گفت: می‌گویند ۱۰۰ تا ۲۰۰میلیارد تومان هزینه ساخت آن است در صورتی که این مبلغ تنها باید صرف‌ جابه‌جایی تأسیسات زمینی و هوایی منطقه شود،نگاه تخصصی و کارشناسی در این زمینه اعمال نشده است.

این مسئول همچنین با بیان اینکه مشکلات و چالش‌ها را در زمینه احداث تقاطع غیرهمسطح مدرس به شهرداری اعلام کرده ایم،گفت: میدان مدرس از نقاط شریانی همدان به شمار می‌رود و نمی‌توان برای ساخت پل یک گودال بزرگ در آن ایجاد کرد و رفت و آمد مردم را بدون داشتن طرح مناسب برای اجرای پروژه‌ای فرسایشی رها کرد.

وی همچنین گفت: محله منوچهری کشش لازم را برای اینکه خیابان‌ها و کوچه های آن به عنوان مسیر جایگزین مورد استفاده قرار بگیرند ندارد و ضمن ایجاد مشکل برای مردم، در صورت این اتفاق زیرساخت های آن نیز آسیب می‌بیند.

یوسفیان ادامه داد: برای اجرای چنین طرحهایی باید همه ابعاد و جوانب را درنظر داشت چرا که فرسایشی شدن این پروژه‌ها موجب ایجاد مشکل برای شهروندان شده و نارضایتی مردم را از نظام بدنبال دارد.

این مسئول با بیان اینکه استاندار همدان بر اجرای پروژه های مدیریت شهری با درنظر گرفتن همه جوانب و ابعاد و پیوست های لازم تاکید دارد،اظهار کرد: پروژه های شهرداری در ماده پنج برخلاف ادعاها از سوی استانداری قفل نشده و در روز پایانی سال تنها ۴۸ پرونده در این خصوص با حضور استاندار بررسی شد اما متأسفانه شهردار در این خصوص فاقد نگاه و رویکرد تخصصی است.