به گزارش پایگاه خبری استانسازان، علی کاظمی، فرماندار شهرستان زنجان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان اظهار داشت: عدالت آموزشی زمانی محقق میشود که هیچ دانشآموزی در هیچ نقطهای از شهرستان از چرخه آموزش محروم نماند و باید همه دستگاهها با تمام ظرفیت پای کار باشند تا این مشکل به صورت ریشهای برطرف شود.
وی با اشاره به ضرورت تفکیک مقاطع تحصیلی در تحلیلها و برنامهریزیها افزود: نوع برخورد و راهکارها برای هر مقطع متفاوت است و در شناسایی دانشآموزان بازمانده از تحصیل باید دقت، استمرار و حساسیت بیشتری به کار گرفته شود.
فرماندار زنجان تأکید کرد: اگرچه دستاوردهای ارزشمندی تاکنون حاصل شده، اما همچنان نیازمند تلاش جدیتر و پیگیری مستمر هستیم.
کاظمی با اشاره به اجرای تحقیقات محلهمحور و بررسیهای نقطهبهنقطه گفت: برای تحقق عدالت آموزشی، ارائه راهکارهای تخصصی و تعیین نقش سازمان بهزیستی در کنار آموزش و پرورش ضروری است و همکاری همهجانبه این نهادها میتواند مسیر حل مشکل را هموار کند.
وی همچنین بر اهمیت برگزاری جلسات دورهای هماهنگ با حضور همه دستگاهها تأکید کرد و افزود: آموزش و پرورش نهادی است که مستقیماً بر زندگی مردم اثر میگذارد و کیفیت عملکرد آن با سرمایه اجتماعی کشور گره خورده است.
فرماندار زنجان با بیان اینکه سرمایه اجتماعی مهمترین عنصر و پیشران کشور است، گفت: حوادث اخیر و جنگ ۱۲ روزه نشان داد که در حوزه آموزش و عدالت آموزشی باید با دقت و حساسیت بیشتری عمل کنیم.
کاظمی در پایان تأکید کرد: رفع بازماندگی از تحصیل نه تنها یک وظیفه آموزشی، بلکه یک مسئولیت اجتماعی و ملی است و تحقق آن به برنامهریزی بلندمدت، همکاری همه دستگاهها و مشارکت فعال خانوادهها و جامعه مدنی نیاز دارد.