به گزارش استانسازان، کیومرث حبیبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در جلسه شورای ترافیک استان با اشاره به اینکه شهرداریهای استان باید با جدیت به مسئله هوشمندسازی معابر اصلی بپردازند، اظهار کرد: در حوزه هوشمندسازی معابر اقدامات خوبی انجام شده است اما این مهم باید توسط شهرداریهای استان با جدیت دنبال شود.
حبیبی بیان کرد: شهرداریها باید به تکمیل اتاق مانیتورینگ، تجهیز تقاطع پرتردد به برق اضطراری، تفکیک لاین ویژه تاکسیها و آرامسازی معابر و احداث پارکینگ طبقاتی در مرکز شهر اقدام کنند.
وی در زمینه وضعیت تاکسیهای درونشهری سنندج نیز عنوان کرد: ممنوعیت تردد تاکسیهای پلاک (ع) و نظارت بر تردد خودروهای عمومی در لاین اختصاصی تاکسیها از جمله مطالبات رانندگان تاکسی در سنندج است که باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با بیان اینکه براساس قانون تردد و مسافرکشی خوردهای پلاکع (بین شهری) در درون شهرها ممنوع است، خاطرنشان کرد: براساس آمار ارائه شده از سوی تاکسیرانی سنندج، بیش از ۳۰۰ تاکسی پلاک (ع) خارج از رده در سطح شهر تردد و مسافرکشی میکنند که باید تعیین تکلیف شوند.
حبیبی با اشاره به پروژه اتصال بلوار ۲۴ متری میدان قبا به کمربندی آبیدر، تصریح کرد: بنا به نیازمندی منطقه بهاران تا کمربندی آبیدر، فاز اول پروژه زیر بار ترافیکی رفته و فاز دوم آن پس از احداث دوربرگردان و میدان تا پایان خرداد ماه به اتمام خواهد رسید.
وی با بیان اینکه دوربرگردان بلوار کردستان شهر حسینآباد نیز براساس آییننامه شهری ساماندهی و ایمنسازی خواهد شد، افزود: دسترسپذیری بخشی از مجموعه ورزشی ملکنیا برای اجرای پروژه جدید ورزشی استاندارد از لحاظ ترافیکی بلامانع است اما از لحاظ صدور مجوز باید در کمیسیون ماده پنج مطرح و بررسی شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به آمار تصادفات، گفت: تصادفات رانندگی منجر به فوت در سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۲ در معابر برون شهری، درون شهری و روستایی ۱۰.۷ درصد افزایش داشت.
حبیبی یادآور شد: تصادفات منجر به فوت استان در فروردین و اردیبهشت سال ۱۴۰۴ نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به ترتیب، ۲۹ درصد افزایش و ۱۰۰ درصد کاهش داشته است.