به گزارش استانسازان، سیدمحسن صادقی، استاندار زنجان در جلسه شورای آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت اعلام آمار دقیق و تعیین اولویتها در طرح های مربوط به آسیبهای اجتماعی، اظهار کرد: کتمان، اغراق و مبالغه آماری از چالشهای این حوزه است و باید دقت لازم بر پایه کارهای پژوهشی در این حوزه انجام شود.
صادقی بیان کرد: در اجرای طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان) به دلیل اهمیت آن نیازمند دقت و صحت آمار هستیم چون فقر آماری مشکلاتی را به وجود میآورد و خود از مشکلات پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است.
وی عنوان کرد: صیانت از دانشآموزان در برابر آسیبهای اجتماعی به دلیل قابلیت مداخله در آموزش و پرورش، نیازمند یک فرایند مناسب است و باید انگیزه و زمینه ارتکاب آسیبهای اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.
استاندار زنجان خاطرنشان کرد: لازم است جلسات توجیهی برای مدیران و معلمان با همکاری بهزیستی جهت تقویت توانمندی در حوزه مقابله با آسیبهای اجتماعی برگزار شود؛ همچنین باید پژوهشی در خصوص نتایج سیاستهای انجام شده در یک دهه گذشته در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی انجام شود.
صادقی با بیان اینکه سهم اندک دهکهای پایین جامعه در قبولیهای کنکور نگرانکننده است، تصریح کرد: باید در راستای عدالت آموزشی حرکت کنیم چون با این روند بسیاری از استعدادها در دهک های پایین هرگز شکوفا نمیشوند.
وی از ساخت ۲۴ هزار مترمربع فضای آموزشی در سال جاری در استان خبر داد و گفت: نیازمند نهضت مدرسهسازی و جهش جبرانی در این حوزه هستیم.
استانداز زنجان با اشاره به لزوم نوآوری در برنامههای بزرگداشت هفته معلم، اظهار کرد: برنامههای مثل معلم از نگاه دانشآموزان، معلم در حوزه پژوهش و معرفت دینی و توجه به الگوهای موفق معلمی میتواند در برنامه های هفته معلم مورد توجه قرار گیرد.